IGTV nedir? Nasıl Kullanılır? Dijital Pazarlamacılara Instagram IGTV Rehberi

Dış ticaret, girişimcilik, pazarlama, e-ticaret, yerel ticaret ve genel ticaret üzerine kurulumuş web platform.

Manos

Member
13 Ağu 2019
78
0
6
Meslek
Şovalye
Pazarlama Uzmanları ne bilmeli IGTV’ye dair?
Öncelikle Instagram ile video pazarlama yapanlardansanız IGTV harika bir özellik oldu, bunu belirteyim. “Youtube varken IGTV’ye ne gerek var yiaaa!”, diyebilirsiniz. Ama ikisi farklı şeyler. Farklı kitlelere hitap ediyor.


Instagram’da eskiden 60 saniye altında videolar yayınlayıp pazarlama yaparken, şimdi sizi takip edebilen herkese daha yüksek uzunlukta kendinizi ifade edebildiğiniz videolar paylaşabileceksiniz. Bu bir güzelliktir, avantajdır, Youtube ile bir bağı yoktur. Tabii rekabet edeceği bir nokta olabilir ama şu an konumuz bu değil.
Hedef kitlenize 60 saniyeden daha fazla, sıkmadan tabii, anlatabilirsiniz kendinizi, ürününüzü, hizmetinizi, kısaca. Senin İçin, Takiptesin ve Popüler gibi kanalları mevcut olan bir çağdaş uygulama daha…
IGTV’yi nasıl kurarım?
Ben her türlü araştırır kurarım pazarlama yaparken fakat bana soru soran birkaç öğrencim nedeniyle bu detayları da yazayım dedim. En azından aydınlatır az buçuk sizleri de.
İki türlü Instagram’da IGTV’yi kurabiliyoruz. Hem mobil hem masaüstü aracılığıyla.
Masaüstünden, tarayıcıya Instagram.com yazıp giriyoruz.


Profilinize gidin, sonra IGTV sekmesine tıklayın.


IGTV’ye başla diyor, ardından kanal oluştur diyorsunuz ve kanalınız hazır.


Artık dikey 10 dakikaya kadar videolar ekleyebilirsiniz.


Bir de dikey video ön izleme görseli eklemenizi istiyor.
Mobilden IGTV uygulamasını indiriyorsunuz. IOS ve Android için indirin.


IGTV’ye girmeden önce instagram hesabınızı bağlıyorsunuz veya yetki veriyorsunuz.


İsterseniz Facebook’a da yetki vererek otomatik paylaşım sağlayabilirsiniz.


IGTV’yi böyle kurup başlayabiliyorsunuz!
IGTV’ye Video Yüklemeyi Nasıl Başarırsınız?
Basit. Burada sadece video yükleyebiliyorsunuz zaten.
Video kaydı yapamıyorsunuz. Basit olmayan kısmı, videoyu hazırlamanız gerekiyor. 15 saniyeden fazla olacak, 10 dakikadan az olacak, bir de yukarıdaki görsellerde gördüğünüz gibi GB sınırı olacak, MP4 formatında olabilir. Bilgisayardan yükle, mobilden artı butonuna tıklayarak galeriden veya hangi klasördeyse videonuz onu seçip yükleyebiliyorsunuz.
Dikey olması gerektiğini tekrar belirtelim. İnsanlar ne kadar sevmese de. Neden sevmiyorlar anlamıyorum ama dikey de video olabilir bence. Dikey şartı yok ama olması avantaj olacaktır. Instagram dikey tutulan bir uygulama çünkü.
Videolarımızı takipçilerimize gösteriyor. Bir de keşif kısmı var tabii. Buradan da yeni takipçiler elde etme şansımız var. Takipçilerimiz otomatik olarak bizi takip edebiliyorlar IGTV’de. Ama istenirse takipten çıkılabiliyor.
IGTV’nin sınırları, kuralları var
  1. O video çekilecek 15 saniye üzeri veya 10 dakika altı.
  2. Yatay veya dikey olabilir.
  3. İdeal boyut 9:6, kare 4:5 de olabilir. Ama zorlamayın diğerlerini.
  4. Canlı yayınlarınızı galeriden görememeniz nedeniyle yükleyemezsiniz. Google Fotoğraflara kaydedebilirseniz kullanırsınız.
  5. MP4 türünü kabul eder.
  6. 30 FPS ve 720p şartı var.
  7. 650 MB’ı geçmeyin.
  8. Kapak fotoğrafları için tavsiye edilen boyut 420 x 654 pikseldir (veya 1:1,55 en boy oranı ve yüklendikten sonra düzenlenemez.
  9. Taslakları sadece bilgisayardayken kaydedebilirsiniz.
  10. Başlık metni 20–25 karakter, açıklama metni 20–25 karakter, video, kapak görseline ihtiyacınız var yayınlamak için.
Size ipucum; doğrulanmış veya büyük bir hesabınız varsa 60 dakikaya kadar video atabiliyorsunuz! Ama sınır 3.6 GB.
Instagram IGTV için En iyi Uygulamalar
Videonuzu hazırladınız, başlık, metin girdiniz, kapak görseli girdiniz ve yayınla dediniz. Profilinizde IGTV ikonu çıktı. Yani artık başardınız.
Şimdi, daha iyi uygulamaları nasıl gerçekleştirebiliriz ki; etkileşim, topluluk yönetimi, yeni takipçi kazanımı sağlayabilelim, bunlara değinelim:
Önce bir not: Bu IGTV’yi favori TV programlarını takip eder gibi takip eden 18–49 yaş ağırlığındaki hedef kitle kullanmakta çoğunlukla.
Yegane Videolar
Instagram tabii ki bizlere yegane içerikler üretmemizi tavsiye ediyor. Kreatif, Instagram kurallarına uygun videolarla daha fazla etkileşim elde edebiliriz. Etkileşimi gören algoritma da görünürlüğümüzü artırır.
Canlı yayını IGTV’ye atmamızı da istemiyor Instagram.
Peki yeganelik, özgünlük kreatiflik nasıl olabilir:
Acayip rahatsız eden girişler ve yüksek sesli rahatsız edici müzikler
Yapmayın. İnsanların çoğu sesli video da dinlemiyor artık sosyalde. Dinlediklerinde de pişman etmeyin.
IGTV’de videoların biri bitince anında diğeri başlatıyor. Millet korkar bu durumda yüksek sesli çarpıcı intro ve müziklerde. Diğer sosyal ağlarda ve Instagram’ın diğer video içeriklerinde sessiz başlatma olabiliyor. Ama IGTV sesli videoya ihtiyaç duyuyor. Başladığında sesi de açık oluyor.
Video açıklamasına tıklanabilir link ekleme
Instagram’ın normal paylaşımlarında tıklama unsuru yok. Link ekliyorsunuz ama metin gibi paylaşılıyor. Sadece profilde link paylaşabiliyordu markalar, ta ki, Instagram hikayelerinde 10 bin takipçiye ulaşana kadar. Sonra IGTV çıktı. Video açıklamalarında linkler tıklanabiliyor. Harika bir özellik. Eğitim çeken eğitimini tanıtıp insanları yönlendirir, kitap yazan ve satan, eticaret girişimi olup ürün inceleyen hesaplar için bir cevher bu.
Instagram’da da artık tıklama oranından bahsedebileceğiz yani. İçerik linkle beraber sunulacak, birileri etkileşime girecek ve ilgilenirse linke tıklayıp yönelebilecek. Biz yönlendireceğiz!
Konu etiketleri kullanın!
Bana açıklatacak mısınız bilemiyorum. Herkes biliyordur artık. Instagram konu etiketini destekliyor. En popüler ve konunuzla alakalı konu etiketlerini yazdığınızda ilk önce botlar, sonra konu takibi yapanlar, sonra keşfetten insanlar sizi bulabiliyor. Etkileşim ve takipçi artabiliyor. E IGTV’de de bu devam ediyor!
Not: Videonun açıklaması, başlığın altındaki oka tıklayınca çıkıyor.
Videonuzun verilerini inceleyin
Videonuzu yayınladıktan sonra işiniz bitmedi. İnsanlar izledi, etkileşime geçti, tıkladı falan…
Şimdi işiniz ise videonun verilerine bakmak. Instagram IGTV mobil uygulamasının içerisindeyken görebilirsiniz ama. IGTV’ye girip, videonuzun üzerindeki üç noktaya tıklayın analize girdiğinizde verileri görebileceksiniz.
Etkileşim, kitle bağlılığı, tıklamalar hepsini görebiliyorsunuz. Düşüş varsa, video içerik sorunu var veya hedef kitleniz, takipçileriniz hatalı. Yükseliş varsa yakında zenginsiniz!
Yorum yazanlara karşılık verin!
Bu seferki ünlemim kızdığım için. İnsanlar, pazarlama uzmanları topluluk oluşturmak için canla başla uğraşıyorken sizler gerçek bir insanın yorumuna yanıt vermiyorsanız hem ayıp ediyorsunuz hem de para kaybediyorsunuz. İtibar da kaybediliyordur kesin. Çünkü yorumu yazan yanıt almayınca iyi şeyler düşünmeyecektir sizin hakkınızda, unutmazsa eğer.
Yorum yazanlara yanıt verdikçe marka bağlılığı, müşteri sadakati, marka elçileri kazanırsınız. Kazanılan medyanızın artma ihtimali olur. Yani videonuz viralleşebilir, sizi başkalarına önerebilir, başkalarına sizi övebilirler. O güzel takipçinizin kalbini kazanırsanız eğer…
Rakipler bizim avantajımız
Rakipleri inceleyebileceğiniz, popüler ve senin için adlı kanalları var IGTV’nin. Girin, arama yapın, gezinin, keşfedin ve rakibinizden öğrendiğiniz şeyleri veya daha iyisini sizler yapın!
İlk olun!
Yepyeni bir kitleye ulaşan ilk markalardan birisi olun. Kendi kitlenizi oluşturun, bu kitleyi avantajınıza kullanarak hatta iş birlikleri yapın. Satış yapabilmenizi sağlayacaktır.
Röportaj ve Soru Cevaplar
IGTV’de yayınlayabileceğiniz bir güzel içerik fikri. Önemli, bilinen kişilerin hedef kitlesinden de faydalanabilirsiniz hem de.
Bilinen şeyleri satmak için şaşırtıcı olun!
Bu bir teori. Teoriye göre şaşırtıcı bir şey satmak istiyorsan alışıldık hale getir, alışıldık bir şeyi satmak istersen insanları şaşırt. Bu doğrultuda hareket ederek vasat videolar yayınlamayın. Saçmalamamak da gerek tabii.
Tanıtıcı bir video çekin
Youtube’taki kanallarda görebileceğiniz tarzda bir tanıtım videosu buraya da yakışır. Şunları yapacağım beni bu yüzden takip edin, diyorsunuz aslında.
Ürün incelemeleri, tanıtımlar ve nasıl yapılır içerikleri
Eticaret yapıyorsanız ve bu yöntemi izlemezseniz geçmiş olsun. Bu kanalda yer alan hedef kitlenizi kaçırıyorsunuz.
Makale yazıyorsanız videosunu da çekin
İşin özünde ürettiğiniz diğer türdeki içeriklerinizi bir de buradan videoyla tanıtın. Sonuçta linkleme var ve trafik yönlendirebiliyor.
Özel içerikler üretin
Sadece, sadece ama sadece IGTV’ye ve takipçilerinize özel içerikler üretin ki sizi burada da takip edebilsinler veya takip edecek bir güdü sunabilin.
Webinarlar
Web’te seminer yapmıyor olabilirsiniz ama sınır büyük hesaplarda 60 dakika kadar. Bu webinar’larda insanları potansiyel müşteriye, potansiyeli de müşteriye dönüştürebilme şansı var.
Örnek hesaplar
  1. Manchester City FC
  2. The Economist
  3. National Geographic
 

SinneR38

Member
12 Ağu 2019
90
5
6
Meslek
serbest
Son zamanların revaçta olan bir uygulaması kısa sürede instagram adı altında ismini duyurarak daha fazla kitle sahibi olacaktır.