Logo Nasıl Yapılır? Önemli Kurallar ve Logo Örnekleri

Dış ticaret, girişimcilik, pazarlama, e-ticaret, yerel ticaret ve genel ticaret üzerine kurulumuş web platform.

Nowcasting

Member
12 Ağu 2019
79
0
6
Meslek
Bilinmiyor
Logo yapmak gelişen teknoloji ve yeni programlar ile birlikte artık çok zor değil. Fakat logo tasarımı yapmak da sanıldığı kadar kolay değildir. Yapılmış logolara baktığınızda kolay gibi görünse de logo ortaya çıkana kadar katedilen yol yorucu ve uzundur. Dikkat çekici, akılda kalan ve yaratıcı olan bir logo tasarımı yapmak için yaratıcı olmak gerekmektedir. Fakat logo yapan tasarımcılar zaman zaman yaratıcı ve başarılı logolar yapmakta zorlanabiliyorlar. Bu yazımızda logo nasıl yapılır konusu ile alakalı önemli ipuçları ve logo örnekleri paylaşacağız.

Logo seçimi bir marka açısından çok önemlidir. Öncelikle markanın kimliği ilk olarak logo ile yansıtılmaktadır. Kullandığınız logo markanızın duruşunu ve tarzını yansıtmaktadır. Logo seçimi yaparken iş yaptığınız sektörün logo seçimlerinede dikkat edin. Her sektörün kullandığı bir logo tarzı bulunmaktadır. Mutlaka bu tarz içinde bir logo seçmeniz gerekmiyor tabi ki fakat yine de sektörünüze ait olan logo çeşitlerini araştırmanızda fayda var. Ayrıca, eğer logoda yazı kullanacaksanız, yine o sektöre ait olan yazı fontunu seçmelisiniz. Mesela, pastacılık, aşçılık gibi alanlarda el yazısı tarzında ve süslü fontlar kullanılırken, hukuk, finans gibi alanlarda ise daha düz ve sade fontlar kullanılmaktadır.

Logo Nasıl Yapılır Sorusuna Dair Öne Çıkan Kurallar
1. İlham Alın


logo nasıl yapılır


İlham almak, logo tasarımı için direk bir kural olmasa da önemli bir detaydır. Çünkü ilham olmadan yaratıcı işlerin ortaya çıkması biraz zordur ve işin tamamlanmasını sağlayacak ilhamın nereden geleceği hiç belli olmaz. Fakat ilham alma konusunu iyi anlarsanız bu aşamalar sizin için daha kolay olabilir. Tasarımlarınızı oluştururken ilham almak için öne çıkan tasarım odaklı web sitelerini kullanabilirsiniz. Hatta kendi araştırmalarınız sonucunda bulduğunuz farklı bir web sitesi de olabilir. Ayrıca günlük hayatınız boyuncada etrafınızı gözlemlemeyi unutmayın. Dediğimiz gibi ilhamın nereden geleceği belli olmaz. Bu yüzden bir kafede otururken veya yolculuk yaparken etrafınızda gördüğünüz her şey sizin için bir ilham kaynağı olabilir.

2. Logolar Hakkında Öğrenebileceğiniz Her Şeyi Öğrenin


logo nasıl yapılır


Logoların tasarımının nasıl olması gerektiği ve logo tasarlarken nelere dikkat etmeniz gerektiğini mutlaka öğrenmelisiniz. Logo tasarlarken dikkat etmeniz gereken detaylar; logo özgün ve mantıklı olmalıdır, müşteriyi çekmelidir.Logo tasarlama süreciniz ne kadar uzun ve uğraştırıcı olsa bile çıkan sonucun karmaşıklıktan uzak ve anlaşılır olması, unutulmaz, kalıcı, çok yönlü ve marka kimliğine uygun olması gerekmektedir.

3. Kendi Tasarım Sürecinizi Geliştirin




logo tasarımı


Tasarım çalışması yaparken her tasarımcının kendine özgü geliştirdiği bir tasarım süreci vardır. Çoğu tasarımcı aşağıdaki genel süreci izlese de, plan yaparken kendi iş yapma alışkanlıklarınıza göre kendinize özel bir süreç yaratmanızda fayda var.

1.Yapılacak İş Bilgisi: Yapacağınız işle ilgili olarak müşterinizle görüşmelisiniz. Yapacağınız çalışma ile ilgili müşterinin isteklerini anlamak için mutlaka detaylı bir görüşme yapmalısınız. Müşterinin ne istediğini bilmelisiniz ve ihtiyacınız olan tüm bilgileri almalısınız.

2.Araştırma: Çalışma yapacağınız sektörle ilgili ve müşteri hakkında daha fazla bilgi edininin. Müşterinizin hikayesi ve rakipleri hakkında geniş bir araştırma yapın.

3.Tasarım Araştırması: Müşterinin istediği tasarıma ilham olabilecek kaynakların yanı sıra zamanın logo trendlerini araştırın.

4.Kurgulama: Verilen bilgi ve yaptığınız araştırmalar sonucunda sketch çalışmaları yapmaya başlayın ve bunları geliştirin.

5.Düzenleme: Yaptığınız çalışma için kabataslak oluşturduktan sonra kısa bir mola verin ve çalışmanıza tekrar göz atıp tasarımın gelişmesine izin verin.

6.Sunum: Tasarım tamamlanıncaya kadar birkaç logo alternatifi seçin ve müşteriye gösterin. Gelen geribildirimler ve istekler sonucunda düzenlemeler yapın.