Medium’da Yazarak Para Kazanmak?

Dış ticaret, girişimcilik, pazarlama, e-ticaret, yerel ticaret ve genel ticaret üzerine kurulumuş web platform.

Manos

Member
13 Ağu 2019
78
0
6
Meslek
Şovalye
İnternet yayıncılığı popülerleştikçe Youtube, Instagram ve Twitch gibi sitelerde içerik oluşturan onlarca kişi reklam gelirleri sayesinde milyonlar kazanmaya başladı. Ancak popülaritenin artması içerik kalitesinin de doğru orantılı olarak arttığı anlamına geliyor mu?
Medium reklam gösterimi yapmayarak cesurca bir girişimde bulunuyor. Bir içeriğe gösterilen ilgiyi ölçerken ona tıklayan kişi sayısını, okuyan kişi sayısından ayırarak gerçeğe daha yakın hesaplamalar sunmayı hedefliyor (profilinizdeki Stats kısmından bu analizlere ulaşabilirsiniz). Bu yönüyle alışılagelmiş clickbate temelli sosyal medya platformlarından ayrılıp daha temiz ve yüksek kaliteli içeriklerin üretildiği bir platform olmayı umuyor.


Medium, Twitter’ın kurulucalarından biri olan Evan Williams tarafından 2012'de kuruldu. Kurulduğu günden bu yana çok yol aldı ve şirket verilerine göre Mayıs 2016'dan itibaren aylık 60 milyon tekil okuyucu sayısına ulaştı.Medium Partner Programı
Bilindiği gibi Medium’un ücretsiz ve ücretli ($5/ay) olmak üzere iki farklı abonelik seçeneği var. Ücretsiz abonelikler aylık en fazla 3 kilitli hikayeye erişebiliyorken, ücretli abonelikler platformdaki kilitli/kilitsiz tüm hikayelere sınırsız erişim hakkı elde ediyor. Aylık ödediğiniz bu $5'ın bir kısmı ise partner programına katılan yazarlara — gördükleri ilgiyle orantılı olarak — dağıtılıyor.


Nedir bu kilitli hikaye?
Bir yazar, Medium’da bir hikaye yayımladıktan sonra eğer isterse onu kilitleyebiliryor. Bir hikayenin kilitlenmesi, o hikayenin yalnızca ücret ödeyen aboneler tarafından erişebileceği anlamına geliyor. Hikayesini kilitleyen yazara hikayesinin popülaritesine göre bir ücret ödeniyor. Aylık $5 ödeyerek abone olan kişiler de verdikleri bu paranın bir kısmının takip ettiği yazarlara gittiğini ve böylece onlara destek olduklarını biliyorlar. Böylelikle yazar ve okuyucu arasında diğer hiçbir platformda olmayan yakın bir ilişki kurulmuş oluyor.
Medium Partner programına kimler katılabilir?
Program şimdilik Stripe üzerinden yürütülüyor ve programa katılan yazarlar ödemelerini almak için bir Stripe hesabına sahip olmak zorundalar. Ancak hemen heyecanlanmayın; kötü haber, Stripe henüz ülkemizde hizmet vermiyor. Medium yazarlara farklı yöntemlerle ödeme yapmak için herhangi bir sistem geliştirir mi veya Stripe Türkiye’de hizmet vermeye başlar mı henüz bununla ilgili bir bilgi yok.
Stripe’ın Türkiye’de hizmete girmesini beklediğinizi bildirmek için buradanepostanızı listelerine bırakabilirsiniz.


Amerika’da durum ne?
Durumu anlamak için Amerika’da programa üye olan ve tecrübelerini aktaran bir kaç yazarın hikayesini inceledim. Okuduklarım arasından iki uç örneği paylaşmak istiyorum.Mateja Klaric 3,823 görüntüleme alan hikayesi How Going to College at 40 Saved My Life üzerinden $30 kazandığını belirtiyor. Bu hikayeyi bir Medium yayını olan The Billfold üzerinden yayımlamış.


İkinci örnek ise Quora’dan Greg Muender. 29,000 görüntü alan tek bir Medium hikayesi ile nasıl $50,000 dolar kazandığını burada anlatıyor ve bunu ispatlamak için hesabının görüntülenme/okunma rakamlarını paylaşıyor.
No BS: Here Is My Stats Page

An unfiltered behind-the-scenes look at the results of all 60 stories I’ve published on Medium.
medium.com

Reklam almamak kaliteli içeriğin teminatı olabilir mi?
Şimdi hayal edelim. Sıcacık evinizde oturuyorsunuz. Dışarısı kar kıyamet. Olsun, siz şöminenizin karşısındasınız. Az önce tazelediğiniz meşe odunlarının çıtırtısı kulağınızda, en sevdiğiniz yazarın yeni kitabını okuyorsunuz. Gözleriniz her satırın üzerinden büyük bir hevesle geçiyor, olayların bağlanmasını sabırsızlıkla bekliyorsunuz. Bir satır, bir satır daha… Sayfayı okuyup bitirdikten sonra arkasını çeviriyorsunuz. Ve arka sayfada gördüklerinize inanamıyorsunuz. Gözlerinizi ovuşturup tekrar bakıyorsunuz ama faydası yok. “Uyuyarak İngilizce öğren!” Gördüğünüz, kitabın iki sayfasını da boydan boya kaplayan alakasız bir reklam. Önce bir anlam veremiyor sonra sinirlenip hızlıca sayfayı çeviriyorsunuz.
Peki tam olarak ne oldu? Karşınıza çıkan bu absürt reklam okuduğunuz kitabın içeriğine bir zarar verdi mi? Aslına bakarsanız örneğimizdeki reklam, yazarın yazdığı metnin içeriğine herhangi bir müdahale de bulunmuş değil. Çünkü bildiğiniz kadarıyla kitabın metninde bu reklamdan kaynaklanan herhangi bir değişiklik yok. Öyleyse, medyumdaki (kitaptaki) bu bozukluğun, iletilen mesaja (kitabın metnine) bir zarar vermediğini söylersek bir hata etmiş olmayız.
Hal böyle olduğunda, reklam almamakla içeriğin kalitesini artırmayı beklemek pekte mantıklı olmayacaktır. Eğer alınan reklam rahatsız ediciyse bu iletilen mesaja (kitabın metnine) değil, medyuma (kitaba) ve dolayısıyla da kitap okuma deneyimine bir zarar vermiş oluyor.
Şimdi asıl konumuza geri dönelim. Yukarıdaki örneği kabul ettiğimizde, Medium’un reklam almaması veya okumayı kolaylaştıran minimalist bir tasarıma sahip olması ona kaliteli yayınların garantisini vermiş olmuyor. Eğer bu garanti böyle kolayca sağlanıyor olsaydı, ilk kurulduğunda iyi bilinen blog yazarlarını bir araya toplamak için onlara ödeme yapmasına da lüzum olmazdı. Anlaşılan bu işin bir dengesi var ve Medium’da şimdiye kadar bu dengeyi sağlamakta iyi iş çıkarmışa benziyor.
Reklamsız sosyal medya girişimlerini takip edenler Ello ismini hatırlayacaklardır. Ello; anarşist, minimalist, reklamsız sosyal medya ağı. Siz bir zamanlar dediğime bakmayın Ello hala aktif, yani en azından bir kısmı. 2014'te Facebook’a tepki olarak kurulmuş, “Sosyal ağınızın sahibi reklam veren şirketler” başlıklı manifestosuyla büyük bir sükse yapmıştı.
Bir süre sonra etkili bir gelir modeli bulamadığından tutunamadı ve “Herkese hitap eden reklamsız sosyal ağ” yapısını değiştirip, “Sanatçıların reklamsız sosyal ağı” yapısına bürünmek zorunda kaldı. Ello projesi şekil değiştirmiş olsa da hala devam ediyor ve anarşist yapısını sürdürüyor.